The Triangle World Wiki
Advertisement

Faun - (zwany też satyrem) rasa znana jeszcze ze starożytnej Grecji, przypominająca ludzi z nogami kozła, oraz koźlim ogonem. Kobiety nie posiadają rogów na głowie, w przeciwieństwie do mężczyzn. Rogi zaczynają im rosnąć dopiero, kiedy osiągają pełnoletność. Kręcone włosy ma każdy z nich. Każdy faun posiada także swoisty zwierzęcy magnetyzm. W starych wierzeniach faun był flirciarzem, bożkiem płodności i opiekunem pasterzy. Fauni do dzisiaj obchodzą święto zwane Faunalią. Niegdyś było to pasterskie święto wiejskie, które obchodzono 5 grudnia w Italii, a obchody tego święta łączono ze składaniem ofiar, ucztami i zabawami. Dzisiaj święto to nieco ewoluowało i jest obchodzone w formie festynu na ulicach Miast. Organizują je obowiązkowo wszyscy fauni, ale w samej zabawie mogą brać udział wszyscy Trójkątczycy. Mieszkańcy Miast wychodzą wtedy na ulice, tańcząc, śpiewając i kosztując potraw i napoi sporządzonych według starych satyrskich przepisów. Fauni uwielbiają także muzykę, są szczególnie utalentowani w grze na fletach.

Advertisement