The Triangle World Wiki
Advertisement

Harvey "Harv" Sadusky - wilkołak, główny bohater opowiadania Sparrow. Urodzony 5 września 1660 roku, ma czarne oczy i jasnobrązowe, puszyste włosy. Nosi małe, prostokątne okulary. Jego prawa dłoń została odcięta przez Wtajemniczonych (później, w Lampach i Butelkach, dostaje od dżinna magiczną protezę). Zastępca Przywódcy Miasta Środkowego, dawniej Przełożony w Laboratorium nr 1. Starszy o dziesięć lat kuzyn Cody'ego McCooka oraz ojciec Noxara. Drugą żoną Harveya została Rita White, z którą ma dwójkę synów, Reijo i Tanela. Mieszkają wspólnie w niewielkim mieszkaniu niedaleko centrum. Harv pracuje w Kwaterze Głównej Wilkołaków w Mieście Środkowym.

Biografia[]

Dzieciństwo[]

Harvey urodził się w domu swoich rodziców, skąd wyprowadził się, gdy osiągnął pełnoletność. Jego matka, Pandora, była skromną, uległą kobietą, zaś jego ojciec rządził w domu twardą ręką. Harvey, często przez niego bity i zastraszany, wyrósł na nieśmiałego, zamkniętego w sobie wilkołaka.

Chłopiec był od samego początku bardzo skrupulatny (nigdy nie rozstawał się ze swoimi notatkami), lubił uczyć się nowych rzeczy i był ciekawy świata, jednak rodzice posłali go do klasy muzycznej, by "oderwać go od głupot". Harvey potrafił odczuwać dumę z drobnych rzeczy, jednak nigdy się nimi nie chwalił. W trudnych chwilach uspokajało go rysowanie, potrafił też bardzo dobrze śpiewać i grać na pianinie.

Jego relacja z Codym była nieco skomplikowana. Harvey lubił spędzać czas z kuzynem, jednakże ten miał swoich własnych przyjaciół - był to też powód dla którego ojciec Harveya zakazał mu zabawy z Codym, uznając jego znajomych za niewłaściwe towarzystwo dla syna.

W wieku szkolnym Harvey poznał Vivienne - swoją przyszłą żonę. Oboje pochodzili z tego samego rocznika, co w Trójkącie zdarza się niezwykle rzadko. W szkole poznał też Wilbura Houna, którego nie darzył sympatią.

Lata 25-50[]

Harvey ożenił się z Vivienne, z którą kontynuował karierę muzyczną. Zamieszkali w niedużym mieszkaniu w Mieście Środkowym i bardzo wcześnie, jak na wilkołaki, postanowili mieć dziecko. Jednakże po narodzinach ich syna, Vivienne zapadła na gorączkę i wkrótce potem zmarła. Harvey zdruzgotany po śmierci żony, nazwał synka Noxarem, po czym oddał go Cody'emu, prosząc kuzyna o zajęcie się dzieckiem.

Harvey rzucił karierę muzyczną, po czym podjął się pracy dla Wtajemniczonych.

Lata 50-350[]

Przez kolejne trzysta lat Harvey Sadusky popadł w pracoholizm, chcąc zapomnieć o swoim poprzednim życiu. Utalentowany urzędnik, szybko awansował na Przełożonego Laboratorium nr 1. Sprzedał stare mieszkanie, w którym żył wraz z Vivienne, po czym zamieszkał w niewielkim pokoju w Kwaterze Głównej Wilkołaków.

W opowiadaniu Chleb jest informacja, że Harv, mając 110 lat, znał już Kate Harris. Również wtedy poznał po raz pierwszy Ivy i Adalberta, którzy ukradli mu chleb.

W Sparrow[]

W wyniku niesubordynacji przeciwko Wtajemniczonym, Harvey utracił prawą dłoń.

W Koniczynie[]

Harvey i Rita dostali zadanie oczyszczenia pustych labolatoriów po Wtajemniczonych, wyłączając wszystkie eksperymenty. Harvey czuł się winny, wykonując to zadanie, gdyż wciąż dobijała go tęsknota za Blanche. Podczas ich pracy, Evan wymknął się z budynku.

W Felli[]

Harvey był jednym z organizatorów wernisażu w nowej galerii sztuki Lisy, gdzie poznał m.in. Calvina Sawyera. Później widać, jak robi porządek z rodzeństwem White, którzy robili występy muzyczne pod Kwaterą Główną Wilkołaków, przeszkadzając mu w pracy. Pod koniec opowiadania jest świadkiem powrotu Felli Armstronga, który odnalazł najszybszy sposób podróży po Trójkącie, po czym wraz z Codym i innymi współpracownikami rozpoczyna plany budowy Kolonii. W epilogu jest informacja, że on i Rita zaczęli częściej chodzić na randki.

W Lampach i Butelkach[]

W Powodzi[]

W 16 Elementach[]

Osobowość[]

Harvey to bardzo pracowity, ambitny i zorganizowany wilkołak - ciężko pracował na swój obecny szczebel kariery. Jest dżentelmenem wobec kobiet, okazuje im dużo szacunku, co widać po jego rozmowach z Ritą, Vivienne, Kate i innymi damami. Bardzo skromny i skryty, już od dziecka. Obdarzony bardzo spokojną naturą, czasami ma jednak skłonności do przesadzonych reakcji, co widać wielokrotnie w jego relacjach z rodziną White. Harvey jest też wiecznym pesymistą.

Umiejętności[]

  • Śpiew - Harvey potrafi bardzo dobrze śpiewać.
  • Muzyk - jest utalentowanym pianistą.
  • Artysta - w Retrospekcjach jest powiedziane, że w dzieciństwie Harvey potrafił rysować, nie wiadomo jednak jak jest teraz.
  • Koncentracja - potrafi ciężko poracować, skupiając się na jednym zadaniu i wykonywać go przez kilka godzin, bez rozpraszania swojej uwagi.
  • Organizator - jako zastępca Cody'ego, Harv często zajmuje się organizacją większości ważnych wydarzeń.
  • Zdolności przywódcze - możliwe, że Harvey ma pewne zdolności przywódcze; niegdyś był Przełożonym w Laboratorium nr. 1. Pracuje również na stanowisku Zastępcy Przywódcy Miasta Środkowego.

Relacje[]

Cody McCook[]

Noxar Sadusky[]

Reijo Sadusky[]

W Lampach i Butelkach widać, że Harveyowi bardzo zależy na drugim synu. Poprosił dżinna o wykonanie protezy ręki, bo nie chciał, by Reijo miał go za odmieńca, a także, bez wcześniejszego ustalenia z Codym, wziął sobie kilka dni urlopu, gdyż chciał spędzić z synem więcej czasu.

Tanel Sadusky[]

Relacje Harveya i jego trzeciego syna nie są jeszcze znane.

Octavia Sadusky[]

Bardzo prawdopodobne, że Harvey nie ma żadnych kontaktów z wnuczką.

Adalbert White[]

Rita White[]

Seoirse White[]

Aindreas White[]

Ivy Wheeler[]

Podczas próby uratowania Blanche Sparrow, Adalberta i Rity z więzienia, Harvey, Seoirse i Ivy wspópracowali ze razem, ale po wydarzeniach ze Sparrow Harvey i Ivy ograniczyli swoje kontakty. Pozostali jednak dobrymi przyjaciółmi.

Ciekawostki[]

  • Jego imię pochodzi od Harveya Keitela, który zagrał postać Sadusky'ego w filmie Skarb Narodów.
  • W dzieciństwie był leworęczny, jednak ojciec kazał mu pisać prawą ręką.
  • Ma nienajlepszy wzrok, co odziedziczył po ojcu.
  • Od czasu do czasu ogląda filmy na podstawie sagi Zmierzch - twierdzi, że to jedyna komedia, która naprawdę potrafi go rozbawić.
  • Ukrywa sam przed sobą, że nadal lubi śpiewać i grać na pianinie.
  • Najbardziej przeraża go gorączka.
  • Pomimo tego, iż stracił prawą dłoń, Harvey nie zamierzał jej zastąpić protezą. Uważał, że to byłaby hańba, gdyby zastąpił czymkolwiek narząd, który służył mu wiernie przez tyle lat.
    • Później jednak otrzymuje od dżinna magiczną protezę.
  • Odkąd pracuje dla Cody'ego, regularnie dokarmia wróble.

Galeria[]

Fanarty[]

Advertisement