The Triangle World Wiki
Advertisement

Umarły to przedstawiciel jakiejkolwiek istniejącej rasy (także ludzi), którego zgon stwierdzono, a mimo to nadal jest w stanie poruszać się i komunikować z innymi.

W Świecie Trójkąta wierzy się, że śmierć to proces, w którym śmiertelnik spotyka Ponurego Żniwiarza, który na stałe oddziela duszę od ciała. Bardzo rzadko zdarza się, że z pewnych przyczyn jedno albo drugie może wrócić. W tym wypadku umarłych można podzielić na dwie kategorie: dusze i ciało.

Dusze[]

Po oddzieleniu się od ciała, dusza może powędrować gdziekolwiek tylko zechce - dla przykładu, jeżeli za życia wierzyła, że trafi do nieba, zapewne tam trafi. Jednakże czasami dusza nie wierzyła w nic, bądź ma w świecie materialnym niedokończoną sprawę, albo zginęła w naprawdę drastyczny sposób. Wtedy może wrócić do świata materialnego bez stałej formy, zazwyczaj jako duch.

Duchy[]

Dullahanowie[]

To specyficzny i rzadki rodzaj ducha, obecnie nie występuje w Trójkącie. Dullahanem staje się dusza, która za życia straciła głowę, dosiadając konia. Mówi się, że to najbardziej pechowa śmierć, ponieważ zginięcie w ten sposób zawsze skutkuje powrotem jako Dullahan. Bezgłowi jeźdzcy zatrzymują się jedynie po to, by straszyć ofiary. Galopują przed siebie, aż znajdą sposób na to, by odejść na zawsze z tego świata.

Poltergeist[]

Bywa, że w zaświatach utworzy się dusza, która nigdy wcześniej nie posiadała ciała. Może ona przejść do materialnego świata jako duszek, bądź poltergeist, który będzie psocił i hałasował, dopóki nie odeśle się go z powrotem do zaświatów, gdzie powstał.

Ciało[]

Zombie[]

Frankensteiny[]

Mumie[]

Szkielety[]

Advertisement