The Triangle World Wiki
Advertisement

Wampir - rasa z rodziny wampirzych. Charakterystyczne cechy wampirów to śnieżnobiała skóra, szpiczaste uszy, ostre zęby, pionowe źrenice, wyczulone zmysły, umiejętność szybkiego biegu. Ich oczy i włosy mogą mieć naturalnie każdy możliwy kolor.

Wampiry w Trójkącie[]

Wampiry są drugą (po wilkołakach) najliczniejszą rasą, zamieszkującą wszystkie Trzy Miasta. Ich największą liczebność odnotowuje się w Mieście Środkowym, gdzie znajduje się również Kwatera Główna Wampirów oraz dzielnica Nosferatu.

Przesądy[]

Wampiry to rasa, wokół której utworzyło się najwięcej mitów i przesądów. Poniżej umieszczono je wraz z wyjaśnieniami, skąd owe mity się wzięły.

Wampiry wysysają krew ofiary, oraz boją się czosnku - przesąd zapewne wzięty stąd, że wampirzy są mięsożerni. Złą sławę wampirom przyniósł sławetny Dracula, który cierpiał na chorobę psychiczną i atakował ludzi, by zdobyć świeżą krew. Jeżeli chodzi o czosnek - wampiry mają wyczulone zmysły (głównie słuch i węch), a zapach tego warzywa jest dla nich bardzo dotkliwy. Niektóre wampiry są też na niego uczulone.

Wampiry potrafią zmienić się w nietoperze - jedynie shapeshifterzy są zdolni do zmiany postaci, jednakże żaden wampir nie jest naturalnym shapeshifterem. Nietoperze i wampiry mają ze sobą wiele wspólnego (np. niektóre wampiry potrafią się świetnie porozumieć z tymi latającymi ssakami). Wampiry mają uszy szpiczaste, nieco większe od ludzkich, dzięki czemu mogą słyszeć znacznie więcej, co również jest związane z nietoperzami. Pomimo dobrego pola widzenia niektórych z nich, w większości wampiry nie mają tak dobrego wzroku jak wszyscy myślą, chociaż często to ukrywają, i odmawiają noszenia okularów czy szkieł kontaktowych.

Wampiry są wrażliwe na światło i na symbole religijne - wampiry nie są wrażliwe ani na jedno ani na drugie. Nie lubią słońca na Powierzchni, bo jest gorętsze od trójkąckiego, ale światło słoneczne nie jest im w stanie zrobić żadnej krzywdy. Niektóre wampiry są także katolikami, więc symbole religijne również nie są dla nich żadną groźbą.

Ponadto wampiry nie potrafią: latać, lewitować, teleportować się (co najwyżej mogą szybko biegać, są też niezwykle silne), hipnotyzować, przewidywać przyszłości, kontrolować myślami i uczuciami innych (chyba, że są przedstawicielem jakiegoś pod-elementu). Jeżeli o chodzi o regenerację - bardzo trudno jest zranić wampira, a jego rany zasklepiają się bardzo szybko. Jednak jeśli np. utnie się mu rękę, wampir nie potrafi jej już odtworzyć.

Jeżeli wampir mnie ugryzie, ja też stanę się wampirem - to mit rozproszony po świecie ludzi jak i po Trójkącie (w formie "jeśli człowiek mnie ugryzie, stanę się człowiekiem") przez Wtajemniczonych oraz Eris, którzy chcieli stworzyć dystans między dwoma światami, by później rozpętać wojnę. W rzeczywistości, jeżeli jeden ugryzie drugiego, może najwyżej zranić - nie można zmienić rasy poprzez ugryzienie. Wampiry mają ostre kły, jednakże zaznaczają, iż picie krwi (niekoniecznie ludzkiej) przez wampiry jest tym, czym picie alkoholu przez ludzi. Nie jest niezbędne do życia, ale stosowane jest dla poprawy nastroju i może powodować uzależnienie (jak w przypadku Draculi).

Postacie znane jako wampiry[]

Galeria[]

Zobacz też[]

Advertisement